Όλοι οι όροι και τα ακρωνύμια για τα ηλεκτρικά οχήματα

Όλοι οι όροι και τα ακρωνύμια των ηλεκτρικών οχημάτων εξηγούνται απλα και ευκολα…

 

Ενώ πολλοί από αυτούς τους όρους και τα ακρωνύμια είναι οι πιο συνηθισμένοι για την αγορά ή τη φόρτιση των EV, υπάρχουν και πολλοί άλλοι. Υπάρχουν αμέτρητα διαφορετικά συστήματα, μονάδες ελέγχου, σωλήνες ψύξης και θέρμανσης και πολλά άλλα, τα οποία συνδυαστικά προσφέρουν την εμπειρία που γνωρίζουμε σήμερα ως ηλεκτρικά οχήματα. Πολλά από αυτά διαφέρουν από τα παραδοσιακά συστήματα που χρησιμοποιούνται στα οχήματα εσωτερικής καύσης.

Ακολουθούν μερικά άλλα που θα μπορούσατε να συναντήσετε.

EV (ηλεκτρικό όχημα): Ένας γενικός όρος που περιλαμβάνει όλα τα οχήματα που κινούνται με ηλεκτροκινητήρες ή ηλεκτρισμό.

ICE (Μηχανή εσωτερικής καύσης): Ένα όχημα που κινείται από συμβατικό κινητήρα που λειτουργεί με βενζίνη ή ντίζελ κ.λπ.

HEV (Hybrid): Ένα όχημα διπλού συστήματος που χρησιμοποιεί μια ηλεκτρική πλατφόρμα και μια ΜΕΚ για βελτιωμένη εμβέλεια ή επιδόσεις, το οποίο επαναφορτίζεται μόνο του.

PHEV (Plug-in υβριδικό ηλεκτρικό όχημα): Ένα μοντέλο παρόμοιο με ένα υβριδικό που χρησιμοποιεί μεγαλύτερη μπαταρία και ηλεκτρικό σύστημα, ενώ μπορεί να συνδεθεί σε φορτιστή. Τα PHEV μπορούν συνήθως να λειτουργούν μόνο σε κατάσταση EV και προσφέρουν μεγαλύτερη εμβέλεια από τα συμβατικά υβριδικά.

FCEV (ηλεκτρικό όχημα με κυψέλες καυσίμου): Αφήνει τα ορυκτά καύσιμα και λειτουργεί με υδρογόνο για τη φόρτιση της μπαταρίας του οχήματος.

MHEV (ήπιο υβριδικό ηλεκτρικό όχημα): Επίσης γνωστό ως BAHV (υβριδικό όχημα με μπαταρία) είναι το τυπικό όχημα εσωτερικής καύσης με έναν μικρό ηλεκτροκινητήρα ή σύστημα για τη βελτίωση της απόδοσης εκκίνησης/διακοπής και την αύξηση της ροπής, αλλά δεν μπορεί να λειτουργήσει μόνο με την μπαταρία.

Regenerative braking: Ένα σύστημα στα ηλεκτροκίνητα οχήματα στο οποίο η ενέργεια από τη χρήση των φρένων και αποθηκεύεται για τη φόρτιση της μπαταρίας.

SAE J1772 (J-plug): είναι ένα βορειοαμερικανικό πρότυπο βύσματος φόρτισης EV για ταχύτητες φόρτισης επιπέδου 1 ή επιπέδου 2. Συνήθως το χρησιμοποιείτε με έναν οικιακό φορτιστή επιπέδου 2 ή σε δημόσιο χώρο σε πολλά Tesla EV.

CCS (συνδυασμένο σύστημα φόρτισης): Ένας συνδυαστικός σύνδεσμος που φορτίζει έως και 350kW. Περιλαμβάνει τόσο ένα κανονικό βύσμα τύπου 1 J πάνω από ένα σύνολο ταχύτερων ακροδεκτών φόρτισης DC και είναι δημοφιλής σε όλες τις ΗΠΑ και την Ευρώπη. Υπάρχουν παντού βύσματα CCS Combo 1 ή Combo 2.

NACS (North American Charging Standard): Αυτό είναι επίσης γνωστό ως πρότυπο φόρτισης Tesla (ή βύσμα Tesla) και επί του παρόντος τυποποιείται ως SAE J3400 για χρήση με σχεδόν οποιοδήποτε EV που κατασκευάζεται στη Βόρεια Αμερική. Ουσιαστικά, άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες υιοθετούν το βύσμα της Tesla και μετατρέπεται σε έναν καθολικό τυποποιημένο τύπο.

CHAdeMO: Μια θύρα φόρτισης και ένα καλώδιο που προσφέρει γρήγορη φόρτιση DC . Είναι παρόμοιο με ένα βύσμα τύπου 2, αλλά δεν χρησιμοποιεί τις ίδιες υποδοχές με το συνδυασμό CCS. Είναι επίσης γνωστό ως “JEVS G105-1993”.

Mennekes: Μια δημοφιλής θύρα φόρτισης τύπου 2 στην Ευρώπη που φορτίζει έως και 250kW.

EVSE (Electric vehicle supply equipment): Υποδομή και εξοπλισμός (από καλώδια, συνδέσμους και θέσεις φόρτισης) που έχουν σχεδιαστεί για την ασφαλή παροχή ρεύματος στα ηλεκτρικά οχήματα.

EVSP (Electric vehicle service provider): Οι πάροχοι που διαχειρίζονται και συντηρούν ολόκληρη την υπηρεσία των EVs. Αυτό περιλαμβάνει τις τοποθεσίες φόρτισης, το λογισμικό backend, τα κανάλια επικοινωνίας και ό,τι άλλο θα χειριζόταν ένας πάροχος.

Μειωτής: Παρόμοια με ένα κιβώτιο ταχυτήτων σε ένα όχημα εσωτερικής καύσης, αυτό μετατρέπει όλη την ισχύ και τη ροπή από έναν ηλεκτροκινητήρα EV για να αυξήσει την απόδοση.

ηλεκτρικά οχήματα

@topreviews.gr

WLTP (Worldwide harmonized light vehicles test procedure): Ένα ενημερωμένο παγκόσμιο πρότυπο για τον προσδιορισμό των επιπέδων ρύπων, εκπομπών και κατανάλωσης καυσίμου των παραδοσιακών και υβριδικών ή πλήρως ηλεκτρικών οχημάτων στον πραγματικό κόσμο.

BMS (Battery management system): Παρόμοια με το eBMS, αυτό το σύστημα διαχειρίζεται τις εισροές/εκροές, τις θερμοκρασίες και τη συνολική υγεία της μπαταρίας του EV σας.

BHS (Battery heating system): Διατηρεί σε ασφαλείς θερμοκρασίες λειτουργίας την μπαταρία κατά τη διάρκεια του κρύου καιρού.

OBD2 : OBD αναφέρεται στην ικανότητα ενός οχήματος να κάνει αυτοδιάγνωση και να αναφέρει προβλήματα. Οι ενσωματωμένοι αισθητήρες μπορούν να ενεργοποιήσουν ειδοποιήσεις όπως το φως ελέγχου του κινητήρα (CEL) και να βοηθήσουν στην εύρεση άλλων προβλημάτων.

OBC (ενσωματωμένος φορτιστής): Μετατρέπει το εναλλασσόμενο ρεύμα σε συνεχές ρεύμα για τη φόρτιση των μπαταριών ενός EV. Οι σταθμοί ταχείας φόρτισης δεν χρειάζεται να χρησιμοποιούν τον OBC ενός EV, καθώς είναι ήδη συνεχούς ρεύματος.

Battery Cell: Ένας βασικός όρος για την περιγραφή της κυψέλης ή της μονάδας μπαταρίας ιόντων λιθίου.

Μονάδα μπαταρίας: Μια ομαδοποίηση κυψελών μπαταρίας σε ένα μεγαλύτερο πακέτο. Αυτό βοηθάει στις συνολικές ηλεκτρικές ρυθμίσεις, στην κατανομή του βάρους, στο σχεδιασμό και σε πολλά άλλα.

Πακέτο μπαταρίας: Το τελικό σχήμα και η δομή ενός συστήματος μπαταριών EV, συμπεριλαμβανομένων των κυψελών, των μονάδων, των συστημάτων διαχείρισης, της ψύξης και άλλων.

wBMS (Ασύρματο σύστημα διαχείρισης μπαταριών):wBMS σημαίνει ασύρματο σύστημα διαχείρισης μπαταρίας. Είναι ένας τύπος συστήματος διαχείρισης μπαταριών (BMS) που ενσωματώνει τεχνολογία ασύρματης επικοινωνίας για την παρακολούθηση και τη διαχείριση της απόδοσης των συστοιχιών μπαταριών. Η πρωταρχική λειτουργία ενός BMS είναι να διασφαλίζει την ασφαλή και αποτελεσματική λειτουργία της μπαταρίας, παρακολουθώντας διάφορες παραμέτρους όπως η τάση, το ρεύμα, η θερμοκρασία και η κατάσταση φόρτισης.

Η ενσωμάτωση της ασύρματης τεχνολογίας σε ένα BMS, όπως παρατηρείται σε ένα wBMS, επιτρέπει τη μετάδοση και παρακολούθηση δεδομένων σε πραγματικό χρόνο χωρίς την ανάγκη φυσικής καλωδίωσης. Αυτή η ασύρματη συνδεσιμότητα επιτρέπει ευκολότερη και πιο ευέλικτη εγκατάσταση, καθώς και απλοποιημένη συντήρηση και παρακολούθηση του συστήματος μπαταριών. Διευκολύνει επίσης την απομακρυσμένη παρακολούθηση και διάγνωση, η οποία μπορεί να είναι ιδιαίτερα επωφελής για εφαρμογές μπαταριών μεγάλης κλίμακας, όπως σε ηλεκτρικά οχήματα, συστήματα αποθήκευσης ανανεώσιμης ενέργειας και βιομηχανικές εφαρμογές. Αξιοποιώντας την ασύρματη επικοινωνία, το wBMS συμβάλλει στη βελτίωση της αποδοτικότητας, της ασφάλειας και της συνολικής απόδοσης των συστημάτων μπαταριών.

kW (Κιλοβάτ):Το kW (κιλοβάτ) είναι μια μονάδα ισχύος που μετρά τον ρυθμό με τον οποίο μεταφέρεται ή χρησιμοποιείται η ενέργεια. Στο πλαίσιο των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, η kW αναφέρεται συχνά στην ισχύ εξόδου του ηλεκτροκινητήρα του οχήματος. Δείχνει πόσο γρήγορα ο ηλεκτροκινητήρας μπορεί να μετατρέψει την ηλεκτρική ενέργεια από την μπαταρία σε μηχανική ενέργεια για την κίνηση των τροχών του οχήματος.

ηλεκτρικά οχήματα

PHEV @topreviews.gr

Η ισχύς εξόδου ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου είναι μια κρίσιμη προδιαγραφή που επηρεάζει την επιτάχυνση, τις επιδόσεις και τη συνολική οδηγική εμπειρία. Μια υψηλότερη τιμή kW υποδηλώνει γενικά έναν ισχυρότερο ηλεκτροκινητήρα, ο οποίος μπορεί να οδηγήσει σε καλύτερη επιτάχυνση και υψηλότερες δυνατότητες απόδοσης. Ωστόσο, είναι σημαντικό να ληφθεί υπόψη ότι παράγοντες όπως το βάρος του οχήματος, η αεροδυναμική και η συνολική απόδοση παίζουν επίσης σημαντικό ρόλο στον καθορισμό της συνολικής απόδοσης του ηλεκτρικού αυτοκινήτου.

kWh (κιλοβατώρες): Η kWh (κιλοβατώρα) είναι μια μονάδα ενέργειας που χρησιμοποιείται συνήθως για τη μέτρηση της χωρητικότητας των μπαταριών ηλεκτρικών οχημάτων (EV). Αντιπροσωπεύει την ποσότητα ενέργειας που μπορεί να παρασχεθεί με την πάροδο του χρόνου. Στο πλαίσιο των ηλεκτρικών οχημάτων, η τιμή kWh υποδεικνύει την ποσότητα ενέργειας που μπορεί να αποθηκεύσει η μπαταρία και χρησιμοποιείται συχνά ως μέτρο της αυτονομίας του οχήματος.

Για παράδειγμα, εάν ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο έχει χωρητικότητα μπαταρίας 60 kWh, αυτό σημαίνει ότι η μπαταρία μπορεί θεωρητικά να παρέχει 60 κιλοβάτ ενέργειας για μία ώρα ή 1 κιλοβάτ για 60 ώρες, πριν χρειαστεί επαναφόρτιση. Η τιμή kWh αποτελεί βασική προδιαγραφή για τα ηλεκτρικά οχήματα, καθώς επηρεάζει άμεσα την αυτονομία οδήγησης και τη συνολική απόδοση του αυτοκινήτου. Μια υψηλότερη τιμή kWh μεταφράζεται συνήθως σε μεγαλύτερη εμβέλεια οδήγησης, επιτρέποντας στο όχημα να διανύσει μεγαλύτερη απόσταση με μία μόνο φόρτιση.

Τώρα που γνωρίζετε μερικούς από τους πιο συνηθισμένους όρους ή ακρωνύμια των EV και ίσως μερικούς άλλους, θα είστε καλύτερα ενημερωμένοι όταν πηγαίνετε σε μια αντιπροσωπεία για να αποκτήσετε ένα νέο όχημα. Νιώστε μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση μιλώντας με άλλους ιδιοκτήτες, αναζητώντας συγκεκριμένες προδιαγραφές και χαρακτηριστικά ή χειριζόμενοι το νέο σας αυτοκίνητο.

mm

Written by 

Είμαι ηλεκτρολόγος μηχανικός και εχω γράψει άρθρα σχετικά με την τεχνολογία των υπολογιστών για μεγάλο χρονικό διάστημα .Ο επαγγελματισμός, η αποτελεσματικότητα και η καινοτομία στον τρόπο σκέψης με χαρακτηρίζουν.

Related posts

error: Content is protected !!